aug82024

“Sei gegrüßet, Jesu gütig” (oder: “O Jesu, du edle Gabe”), BWV 768

Felix Mendelssohn Bartholdy (1809-1847)Sonate 3 A-Dur, Opus 65.3
* Con moto maestoso
“Aus tiefer Noth schrei ich zu dir”
* Andante tranquillo

Alexandre Guilmant (1837-1911)Troisième Sonate en ut mineur, opus 56
* Preludio
* Adagio
* Fuga

Minne Veldman (1980)Koraalfinale Psalm 71 vers 12 en 17
“Gij hebt mij van mijn kindse dagen”
“Mijn lippen zullen juichend roemen”
* Trio
* Orgelkoraal
* Fugato
* Finale
Koraalbewerkingen deel 5

CURRICULUM VITAE

Minne Veldman (1980) ontving zijn muzikale opleiding aan het conservatorium in Zwolle. Met zo’n 50 orgelconcerten per jaar in binnen- en buitenland is hij een veelgevraagd concertorganist. Van zijn orgelspel verschenen 13 solo-cd’s op toonaangevende Nederlandse orgels en 6 cd’s met samenzang. Op internet staan honderden video’s van zijn orgelspel, waaronder 79 complete online-orgelconcerten. Ook trad hij op als organist en dirigent in het TV-programma Nederland Zingt van de Evangelische Omroep en gaf hij concerten in Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Hongarije, Zuid-Afrika, Canada en Amerika. Als kerkorganist is hij actief sinds 1994, eerst in Hasselt en sinds 1998 in de Rehobothkerk te Urk. Daarnaast geeft hij orgelles en is hij als dirigent werkzaam bij twee mannenkoren, twee gemengde koren en een groot kinderkoor van 100 kinderen op Urk. Hij schrijft veel orgelmuziek en koormuziek. Van zijn hand verscheen voor orgel onder meer een 28- delige serie met koraalbewerkingen. Meer informatie over Minne en zijn werk is te vinden op www.minneveldman.nl en www.youtube.com/MinneVeldmanOrganist.